پاور پوینت مرمت ارگ علیشاه
نوشته شده توسط : علی محمد
پاور-پوینت-مرمت-ارگ-علیشاه
پاور پوینت مرمت ارگ علیشاه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
حجم فایل: 7316
قیمت: 16300 تومان

بخشی از متن:
بناي باقيمانده در محوطه مصلاي تبريز، كه امروز به عنوان ارگ عليشاه شناخته شده یک بنای تاریخی در تبریز است که در اصل بازمانده مجموعه بناهاي عظيم است كه خواجه تاج الدين عليشاه بيلان تبريزي وزير با تدبير غازان خان و اولجايتو ما بين سالهاي 716 تا 724 هجری قمری ساخته ، بنا در ابتداي شروع ساخت داراي مسجد ، مدرسه ، خانقاه ، حمام ، آرامگاه ، زاويه و ... بوده است كه تاج الدين عليشاه آرامگاه خود را نيز در اين محل احداث كرده بود.
اين بنا با وجود عظمتي كه داشت ، هيچگاه اتمام نپذيرفت و تعجيل در ساخت و ايوان عظيم آجري آن باعث فروريزي طاق آن گرديد و چون عليشاه نيز فوت كرده بود ديگر براي كسي توان ساخت چنين بناي عظيمي وجود نداشت.
در زمان مشروطيت و قيام مردم تبريز، اين بنای تاريخی باز هم سنگر مبارزان مشروطه خواه و نيروهای ستارخان و باقرخان قرار گرفت و در برابر شليک توپخانه محمدعلی شاه قاجار ايستاد. يادگار مبارزه آزادی خواهان با استبداد در جای گلوله های توپ بر ديوارهای ارگ هنوز پا برجاست.
از اين بنا در دوره قاجاريه و در انقلاب مشروطيت و درگيري هاي تبريز بعنوان انبار مهمات استفاده مي شد به همين جهت به آن ارگ نيز گفته مي شود.
سبک معماری این بنا به شیوه آذری و معمار آن استاد فلکی تبریزی ذکر شده‌است.
ارگ تبریز و محوطه باستانی آن در ۱۵ دی۱۳۱۰ خورشیدی به شماره ۱۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده‌است و نقشه حریم استحفاظی قانونی و ظوابط حفاظتی آن در نشست ۲۹ خرداد۱۳۵۷ شورای حفاظت آثار تاریخی اداره کل حفاظت آثار تاریخی
مشخص و مورد تأیید اعضا قرار گرفته‌است.

تصویرتعداد اسلاید:80اسلاید

حجم فایل:60MB

پشتیبانی:09148604956 (حسین محمدی)

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: مرمت ارگ علیشاه تبریز ,پاورپوینت مرمت ,دانلود رایگان پروژه مرمت ارگ علیشاه ,دانلود رایگان پروژه معماری ,طرح مرمت ارگ علیشاه ,پروژه مرمت بنای ارگ علیشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: