امنیت شبکه های ابری
نوشته شده توسط : علی محمد
امنیت-شبکه-های-ابری
امنیت شبکه های ابری
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx.
تعداد صفحات: 115
حجم فایل: 1397
قیمت: 16000 تومان

بخشی از متن:
پردازش ابري به نرم افزار هاي اينترنتي به صورت سرويس و سخت افزارهاي و سرور هايي كه در مراكز داده (ديتا سنتر) آن نرم افزار ها را اجرا مي نمايند، اشاره دارد. سخت افزار ديتا سنتر و نرم افزار را ابر مي ناميم. پردازش ابري يك مفهوم نسبتا جديدي در عرصه ي فناوري اطلاعات است و در حال گسترش مي باشد. ابر در حال نفوذ به تكنولوژي شبيه سازي است. اصل پردازش ابري بر مبناي جدا سازي منظقي بين گره ها است كه هر گره به صورت يك ماشين فيزيكي خواهد بودبر خلاف پردازش شبكه اي (Grid Computing) كه چند كامپيوتر را به هم متصل مي كند تا بتواند يك كامپيوتر بزرگ را براي استفاده در پردازش هاي حجيم داده ها شبيه سازي كند، در پردازش ابري تكنولوژي شبيه سازي اين امكان را مي دهد كه هر گره به صورت يك ماشين فيزيكي مستقل به كاربر اجازه بدهد تا نرم افزار و سيستم عامل مورد نظر خودش را در آن اجرا كند و براي هر گره سرويس هاي دلخواه اش را تنظيم نمايد.
ايده ي پردازش ابري همان تكامل يافته ي پردازش موازي، پردازش توزيع شده و پردازش شبكه اي است. شباهت مختصري بين اين ها وجود دارد. پردازش ابری یک پدیده ی نوظهور در علم کامپیوتر است و دلیل این نامگذاری آن است که داده ها و برنامه ها در میان ابری از سرور های وب قرار گرفته اند. ساده تر بگوییم، پردازش ابری یعنی استفاده ی اشتراکی از از برنامه ها و منابع یک محیط شبکه برای انجام یک کار بدون این که مالکیت و مدیریت منابع شبکه و برنامه ها برای ما مهم باشد. در پردازش ابری منابع کامپیوترها برای انجام یک کار استفاده می شوند و داده های مربوط به پردازش در هیچ کدام از کامپیوتر های شخصی ذخیره نمی شوند، بلکه در جای دیگری ذخیره می شوند تا در زمان و مکان دیگری قابل دسترسی باشند.
شرح مسأله
محاسبات ابری یا Cloud مدتهاست که در محدوده فن آوری اطلاعات خود نمایی میکند اما اکنون قصد دارد جای پای خود را در حیطه تجاری محکم نماید.
مسلما در دنیای امروز برای استفاده از وسایل الکترونیکی در هر خانه ای یک کارخانه یا ژنراتور برق وجود ندارد! و تنها یک اداره برق یا کارخانه تولیدکننده وجود دارد و فرد در مقابل پرداخت هزینه از مزایای برق تولید شده بهرمند می گردد.
می توان در محاسبات ابری نمونه مشابهی را مشاهده کرد بدین معنا که افراد و شرکتها در ازای نرم افزار، سخت افزار یا شبکه، پولی را نمی پردازند و در قبال محاسبه و سرویس های نرم افزاری، موارد مورد استفاده خود را خریداری و استفاده می کنند. این امر موجب صرفه جویی و استفاده بهتر از IT می گردد.
در این پروژه سعی داریم مفاهیم ، معایب ، مزایا و امنیت پردازش ابری را بررسی نماییم.
آیا پردازش ابری می تواند در آینده تمام انتظارات را بر آورده نماید ؟
تا چه اندازه می توان به این فناوری اطمینان کرد؟

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: پردازش ابری ,پردازش شبکه ای ,مجازی سازی ,امنیت پردازش ابری ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: