مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
نوشته شده توسط : علی محمد
مقایسه-ی-بهداشت-روانی-دانشجویان-سیگاری-و-غیر-سیگاری
مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 153
حجم فایل: 148
قیمت: 15300 تومان

بخشی از متن:


مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری

دانشجویان قشری هستند كه سكانداران آینده­ی هدایت كشور محسوب می­شوند و اگر این قشر عظیم خود دارای زمینه و بستر مناسب برای رشد و تعالی نباشند چه بسا پس از اینكه وارد جامعه و نیروی كار كشور كه شدند با توجه به پیشینه­ی نامناسب خود بسیاری دیگر از اقشار و گروه­­های مختلف جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار داده و از این طریق لطمات جبران ناپذیری به پیكره­ی اجتماع بزنند. برای مثال دانشجویی كه اكنون خود سیگار مصرف می­كند و در آینده نیز قرار باشد معلم شود و به تربیت و تعلیم فرزندان ما بپردازد، چگونه می­تواند مانع از این شود كه الگوی دانش­آموزان خود واقع نشود و از این طریق آن­ها را تحت تأثیر خود قرار ندهد. از اینگونه مثال­ها زیاد می­توان بیان نمود اما آنچه كه مهم است این است كه مسئولان آموزشی و فرهنگی كشور و بخصوص دانشگاه­ها اقدام به آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه در سطح كشور و دانشگاه­ها نمایند.

آنچه كه تقریبا همگانی است و در بین جوانان بیشترجامعه­ها دیده می­شود مصرف سیگار به منظور برطرف كردن اضطراب وافسردگی نهفته است. در صورتی كه جوانان به علت نا آگاهی به جای استفاده ازمكانیسم­های دفاعی موجود در از بین بردن ناراحتی­هایشان به دنبال یك راه­حل فوری و معجزه­آسا می­كردند كه اضطراب یا افسردگی خود را برطرف كنند كه معمولا در این گونه موارد به وسیله دوستان همسن و سالشان سیگار به آن­ها معرفی می­گردد به عقیده­ی یكی از متخصصان عادت به مصرف سیگار مانند سایر عادت­ها، عادت نمی­شود مگر با انجام و تامین نیازهای فرد البته باید ذكر كرد كه فقط یك شخصیت فكری مضطرب و یا افسرده نیست كه به مصرف سیگارروی می­آورد بلكه گروه­های دیگر جوانان نیز ممكن است دچار این دام شوند. جوانان به علت اینكه مانند بزرگسالان آمادگی پذیرش و مقابله با مشكلات زندگی را ندارند و برخی از مشكلات عادی برای آنان به صورت شدید و جدّی جلوه و تظاهر می­كند بنابراین دربرابرمشكلات وخطرات احتمالی آسیب پذیرند به ویژه دوران بلوغ كه جوانان دچار مشكلات و بحران­هایی می­گردند. وظیفه­ی بزرگترها ایجاب می­كند كه به طورمنطقی و صحیح با جوانان و مشكلاتشان روبه­رو گردند. متاسفانه والدین یا مربیان آگاهی و اطلاعات اندكی در مورد تحولات روحی دوران بلوغ جوان دارند. لذا به جای برخورد منطقی و درست با مشكل جوانان او را هدف انتقادها وملامت­های خود قرار می­دهند. لذا نمی­توانند آنچنان كه باید و شاید جوان را در برابر مشكلات زندگی و یا ناراحتی­هایش كه ناشی ازدوران بلوغ و احیانا كمبود محبت و عدم درك ازطرف بزرگترها از خانواده و اجتماع فراری شده و به دنبال یك ماده معجزه­گر باشند كه سیگار را می­یابند زیرا جوان می­بیند كه دوستانش نه تنها او را ملامت نمی­كنند بلكه وی را بیشتر و بهتر نیز درك می­كنند لذا هرگونه راه­حلی را كه آنان برای رفع مشكل پیشنهاد كنند بدون هیچ­گونه تامل و تعلقی میپذیرد...........و همه چیز از همین جا شروع می­شود..........ابتدا سیگار..............سپس سیگار همراه حشیش ...........وبلاخره هروئین.

پیشینه مصرف دخانیات به طور تخمینی به حدود ده هزار سال پیش می­رسد. در چین و یونان باستان، بر اساس نوشته های تاریخ نویسان و آثار حكاكی شده، از تنباكو و توتون به عنوان گیاهی داروئی یاد شده است.

پژوهش­های انجام شده نشان می­دهد كه اكثر معتادان، سیگار مصرف می­كنند و نیز اعتیاد را از سیگار شروع كرده­اند. بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان بهداشت جهانی، سیگار در ردیف مواد اعتیادآور محسوب می­شود. سیگار، در ورودی اعتیاد، و چراغ سبزی برای سایر اعتیادها است. مصرف سیگار، نخستین قدم به سوی اعتیاد است. سیگار، زمینه­ساز اعتیاد به سیگار بوده و مادر اعتیاد به سیگار محسوب می­شود.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری,اعتیاد در دانشجویان,رفتار دانشجویان سیگاری,تاثیر سیگار بر رفتار دانشجویان,چهره اجتماعی افراد سیگاری ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: