چرا بايد آزادي فرهنگي مورد حمايت حقوقي واقع شوند
نوشته شده توسط : علی محمد
چرا-بايد-آزادي-فرهنگي-مورد-حمايت-حقوقي-واقع-شوند
چرا بايد آزادي فرهنگي مورد حمايت حقوقي واقع شوند
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 219
حجم فایل: 129
قیمت: 15000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن اصلی :
مقدمه
چرا بايد آزادي فرهنگي مورد حمايت حقوقي واقع شوند؟
اين نخستين و اصلي‌ترين پرسش پايه‌گذار نوشتار حاضر است كه تلاش براي شرح و بسط و نيز يافتن پاسخي متناسب با آن، بندبند و بخش بخش اين نوشته را شكل مي‌دهد: اهميت آزادي‌هاي فرهنگي بر چه مبنايي استوار است كه آنرا شايستة تضمين و تامين حقوقي مي‌‌نمايد، چه مبنايي اين آزادي‌ها را به قلمرو جاودان آزاديهاي اساسي وارد مي‌كند و چرا اين آزادي‌ها به عنوان مساله‌اي براي نظام حقوق اساسي و در بطن آن مطرح مي‌شوند؟‌ بنابراين پرسش از اهميت و جايگاه آزادي هاي فرهنگي، مساله اساسي اين نوشتار است با ابتناء بر اين پيش فرض كه اساس اهميت آزاديهاي فرهنگي را مي توان در دو مبناي ارزش جستجو كرد: نخست در خود ارزش ذاتي آزاديهاي فرهنگي و ديگري در ارزش كاركردي آن يعني ارزشي كه براي ديگر مقوله‌ها دارد كه اين مقوله‌ها عبارتند از «حوزة عمومي» و حقوق اساسي، و اين ارزش‌ ها مبناي اهميت صيانت از آزادي‌هاي فرهنگي قرار مي‌گيرند. از اين روي پرسش اصلي، خود به سه پرسش ديگر تقسيم مي‌‌شود:
پرسش نخست از ارزش ذاتي آزادي‌هاي فرهنگي است و اينكه اساساً آزادي‌‌هاي فرهنگي چه سرشتي دارند و چه مبناي نظري پشتيبان آنهاست، در چه چهارچوبي جاي مي‌گيرند و آيا در اصل چهارچوبي به نام «آزادي‌هاي فرهنگي» وجود دارد؟ فرهنگي بودن اين آزادي‌ها به چه معناي و اساساً ارتباط ميان فرهنگ و حقوق اساسي چه مي‌تواند باشد؟ فرهنگ كه عرصه‌اي گسترده، باز و بي مرز در علوم انساني است و حقوق اساسي كه عرصة قطعيت حقوقي. فرهنگ كه عرصه معناست و حقوق اساسي كه عرصة شكل و چهارچوب،‌ اما در اصل،‌ انگيزه اصلي اين پرسش از آزادي‌هاي فرهنگي چگونه شكل يافت و چگونه اين آزادي‌ها به عنوان يك «مساله» مطرح گشتند؟ رابطه ميان مردم و حكومت در بخش فرهنگ جامعه چه مي‌تواند باشد وحقوق اساسي چگونه اين رابطه را تنظيم مي‌كند؟ اين آزادي‌ها در كدام دسته از نسلهاي آزادي‌هاي بشر قرار مي‌گيرند و آيا مقوله‌‌اي به نام «حق فرهنگي» قابل تصور است؟ سرانجام اينكه كه امين آزادي‌ها، فرهنگي محسوب مي‌شوند و به چه كار مي‌آيند؟
این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword در اختیار شما قرار می‌گیرد
تعداد صفحات : 219

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: آزادي فرهنگي,تحقیق آزادي فرهنگي,بررسی آزادي فرهنگي,مقاله آزادي فرهنگي ,پروژه آزادي فرهنگي,تحقیق در مورد آزادي فرهنگي ,دانلود تحقیق آزادي فرهنگي ,پایان نامه پیرامون آزادي فرهنگي ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: