بررسی اصول كلي ماشينهاي دوار در كارخانجات بزرگ
نوشته شده توسط : علی محمد
بررسی-اصول-كلي-ماشينهاي-دوار-در-كارخانجات-بزرگ
بررسی اصول كلي ماشينهاي دوار در كارخانجات بزرگ
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 105
حجم فایل: 129
قیمت: 15000 تومان

بخشی از متن:
فصل اول :
مقدمه
بسياري از تجهيزات حساس وكليدي در كارخانجات و به خصوص صنايع بزرگ را ماشينهاي دوار تشكيل مي‌ دهند و نابالانسي جرمي قسمتهاي متحرك اين تجهيزات يكي از مشكلات تكراري و مهم آنها است . بسياري از روتورها در معرض تغيير دائمي شرايط بالانس قرار دارند . اين تغييرات معمولاً به دليل سايش در اثر برخورد مواد ساينده ، چسبيدن برخي مواد مانند گرد و غبار ، رسوب مواد ، تغييرات حرارتي در ماشين ، تغييرات پروسه كاري و غيره رخ مي‌ دهند . بروز مسايل فوق باعث بالا رفتن ارتعاشات ماشين شده و در نتيجه موجب كاهش عمر قطعات و خرابي المانهاي ماشين مي‌گردد.
افزايش ارتعاشات مي‌تواند به حدي برسد كه كاركرد ماشين را غير ممكن نموده و توقف ماشين را اجتناب ناپذير نمايد . در چنين شرايطي يك راه حل قديمي يعني بالانس در محل نصب چاره ساز مي‌باشد . در اين روش توسط دستگاه‌ هاي آناليز ارتعاشات از ماشين اندازه‌گيري ارتعاشي به عمل مي آيد و دامنه و فاز ارتعاشات اندازه‌گيري مي شود . سپس براساس دستورالعمل مشخصي با چندين مرحله راه‌اندازي و توقف تجهيز و اتصال وزنه‌ هاي بالانس كننده آزمايشي و تكرار اندازه‌گيري‌ها نهايتاً روتور به شرايط بالانس جرمي رسيده و عمليات بالانس به پايان مي‌رسد و تجهيز مجدداً راه‌اندازي مي‌گردد . اين پروسه در شرايط مختلف معمولاً بين چند ساعت تا چند روز به طول مي‌انجامد .
چكيده
ارتعاشات ماشين‌هاي دوار يكي از مسايل مهم مهندسي محسوب مي‌گ ردد . نابالانسي روتور به عنوان عمومي‌ترين منبع ايجاد ارتعاشات ، رايج‌ترين مشكل سيستمهاي دوار مي‌باشد . افزايش دائمي نابالانسي در بسياري از تجهيزات صنعتي مانند فنها ،‌ توربين‌ها ، پمبها ، كمپرسورها و ... عموماً موجب توقف توليد گرديده و خسارات سنگيني به صنايع وارد مي‌كند . امروزه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار به عنوان يكي از جديدترين و بهترين راه ‌حلها مورد توجه مجامع علمي و صنعتي قرار دارد . در اين پروژه بالانس اتوماتيك ماشينهاي دوار مورد بررسي قرار گرفته است .
ابتدا روشهاي مختلف بالانس اتوماتيك و كنترل ارتعاشات شناسايي و دسته‌بندي شده است .به طور كلي روشهاي بالانس اتوماتيك به دو دسته فعال و غير فعال تقسيم مي‌گردد. در روشهاي غير فعال بالانس رينگ و گلوله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و معادلات ديناميكي حاكم بر اين سيستم ، شرط جواب دهي و نقاط تعادل آن بررسي شده است .
سيستمهاي بالانس فعال نيز به دو دسته تقسيم گرديده‌ اند . دسته اول سيسمتهاي كنترل مستقيم ارتعاشات مي‌باشند كه قادرند از طريق عملگرهاي مغناطيسي ، نيروهاي كنترلي مناسبي براي كنترل ارتعاشات روتور به آن اعمال كنند . دسته دوم ابزارهايي هستند كه با جابجا كردن وزنه‌هاي تصحيح ،‌ روتور را بصورت اتوماتيك و كنترل شده بالانس مي‌نمايند .
به طور كلي سيستمهاي جابجا كننده‌ي وزنه به سه دسته‌ي هدهاي دكارتي ، قطبي و جابجايي مايع تقسيم مي‌شوند . در اين پروژه در ضمن معرفي اين سه دسته ، معادلات حاكم ارائه شده ونمونه‌هايي از هر يك معرفي شده است . روشهاي كنترل سيستم بالانس اتوماتيك به دو دسته ، « جابجايي بهينه » و « جابجايي مشخص » تقسيم شده و هر يك براي روتورهاي جفكات و روتور صلب با در نظر گرفتن اثرات ژيروسكوپي و براي روتورهاي انعطاف پذير ، شرح داده شده است .
بالانس اتوماتيك به روش مودال و ضرايب تأثير نيز شرح داده شده و براي رفع معايب آنها يك الگوريتم بالانس اتوماتيك تركيبي پيشنهاد شده است . در اين روش ابتدا ماتريس ضرايب اثر از روي پارامترهاي مودال محاسبه شده و اين ماتريس براي شروع عمليات بالانس به كار مي‌رود . حين جابجايي جرم ماتريس ضرايب اثر جديد محاسبه و براي تكميل و عمليات بالانس به كار مي‌رود .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: پروژه,دانلود پروژه,پروژه برق و الكترونيك,دانلود پروژه برق,ماشينهاي دوار,اصول كلي ماشينهاي دوار,ماشينهاي دوار,كارخانجات بزرگ,كارايي ماشين آلات,كاربرد در صنعت,ماشين دوار ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: