پاورپوینت بررسی و دسته بندی انواع مختلف سنگ ها
نوشته شده توسط : علی محمد
پاورپوینت-بررسی-و-دسته-بندی-انواع-مختلف-سنگ-ها
پاورپوینت بررسی و دسته بندی انواع مختلف سنگ ها
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 777
قیمت: 3000 تومان

بخشی از متن:
• هنگام طبقه بندی سنگ ها، زمین شناسان به رنگ و بافت و ترکیب کانی شناسی سنگ توجه می کنند.
• بافت اندازه، شکل، و طرح دانه های سنگ
• رنگ رنگ ظاهری سنگ دردرون و یا در خارج آن
• ترکیب کانی شناسی کانی هایی که در قسمت های مختلف یک سنگ وجود دارند.

سنگ های آذرین، سنگ هایی می باشند که یا در زیر زمین و یا بالای آن به وجود آمده اند، در زیر زمین هنگامی به وجود می آیند که سنگ های ذوب شده، به نام ماگما، در اعماق به دام می افتد. از سرد شدن آهسته این توده ها سنگ های آذرین تشکیل می شوند.
سنگ های آذرین همچنین هنگامی که آتشفشان انفجار می یابد تشکیل می شوند.در این حالت ماگما به سطح زمین رسیده و از سرد شدن آن سنگ های آذرین تشکیل می شوند. هنگامی که ماگما در سطح زمین رخنمون می یابد، گدازه نامیده می شود. هنگامی که گدازه سرد می شود سنگ های آذرین در روی سطح زمین به وجود می آیند.


 سنگ های رسوبی آواری کلاستیک از خرده ها و یا قطعات دیگر سنگ ها تشکیل شده اند. این سنگ ها اساسا از کوارتز و دیگر کانی هایی همچون فلدسپار،آمفیبول، کانی های رسی و حتی گاه تکه هایی از سنگ های آذرین و دگرگون تشکیل شده اند.
 این سنگ ها بر اساس اندازه دانه هایشان به شیل با دانه های در حد 0.002 میلی متر، سیلت استون با دانه هایی در حد 0.002 تا 0.063 میلی متر ، ماسه سنگ با دانه هایی در حد 0.063 تا 2 میلی متر و کنگلومرا و برش با دانه هایی در حد 2 تا 263 میلی متر تقسیم می شوند.تقسیم بندی سنگ های رسوبی آواری بسیار پیچیده است زیرا عوامل بسیاری باید رعایت شوند،اندازه دانه ها ( میانگین اندازه دانه ها و اندازه اجزاء تشکیل دهنده)، ترکیب شیمیایی اجزاء تشکیل دهنده، سیمان و ماتریکس( زمینه) همگی باید در تقسیم بندی لحاظ شوند.

دگرگونی مجاورتی نامی است که به تغییراتی که در هنگام نفوذ ماگما درون سنگ های اطراف ایجاد می شود اطلاق می گردد. از آنجا که در سطح تماس ماگما با سنگ های اطراف درجه حرارت بسیار بالا می باشد،بنابراین تغییرات در این مرز بسیار شدید بوده اما با دور شدن از آن کم تر می شود. در اطراف سنگ های آذرینی که از سرد شدن ماگما به وجود آمده است، یک زون دگرگونی به نام هاله دگرگونی مجاورتی تشکیل می شود. هاله دگرگونی یاد شده ممکن است دارای درجات متفاوت دگرگونی باشد. کانسارهای معدنی مهمی ممکن است دراین زون دگرگونی و یا در اطراف آن تشکیل شوند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: پاورپوینت انواع مختلف سنگ ها, دسته بندی انواع مختلف سنگ ها ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: