مبانی نظری رضایت زناشویی
نوشته شده توسط : علی محمد
مبانی-نظری-رضایت-زناشویی
مبانی نظری رضایت زناشویی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 87
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مبانی نظری رضایت زناشویی

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

رضایت زناشویی

مقدمه
اسچوماچر (2010)، مهمترین عامل رضايت زناشويي را انطباق بين زوج ها توصيف مي كند و معتقد است اين عامل سطح رضايت زناشويي را افزايش مي دهد .رضايت زناشويي، ميزان علاقه مندي زوج ها به يكديگر و نگرش مثبت به متأهل بودن است كه با عواملي از جمله تحريف آرماني، مسائل شخصيتي، ارتباط، حل تعارض، مديريت مالي، فعاليت هاي اوقات فراغت، رابطة جنسي، فرزندان، دوستان و جهت گيري مذهبي وابسته است. کرادوک (2009)، بر روي مقوله هاي مؤثر در رضايت زناشويي تحقيق كرده و به اين نتيجه رسيده است كه زوج هايي كه انعطاف پذيري، سازگاري و همبستگي بيشتري داشته اند از رضايت زناشويي بيشتري برخوردار بوده اند و همچنين همبستگي مثبت را بين رضايت زناشويي با مؤلفه هاي همسويي در اوقات فراغت، همگرايي در مسائل مربوط به فرزندان، ازدواج و دوستان به دست آورده اند. شرونیک و پلاکوا (2014)، در پژوهش خود به اين نتيجه رسيدند كه شباهت زوج ها از نظر ويژگي هاي شخصيتي، باورها و اعتقادات بر رضايت زناشويي و سبك زندگي آنها تأثير مثبت دارد. ورود به دنیای زناشویی و به تبع آن رضایت از زندگی، نیازمند نوعی داشتن مهارتهای پایه زندگی نسبت به زندگی مشترک است(یارمحمدیان، بنکدار هاشمی و عسگری، 1390)، که نبود مهارتهای زندگی و نداشتن این توانمندها می تواند پیامدها و مشکلاتی برای زندگی فرد و زوجین در بر داشته باشد که می توان به افسردگی، ناسازگاری، اختلالات اضطرابی، اختلالات خوردن و الکلیسم. این مشکلات می‏تواند سطح رضایت از زندگی را کاهش و اختلافات زناشویی را افزایش دهد(داس، سیمپسون و کریستنسن ، 2004).
سلامت و پویایی خانواده، به عنوان هسته بنیادی و سازنده جامعه ریشه در سلامت و شادابی و رضایت از زندگی همسران دارد. پس از ازدواج و زندگی زناشویی، به عنوان هسته اصلی و پایه گذار خانواده، بسیار مورد توجه است. ازدواج، نهادی اجتماعی است که دو فرد کاملا متفاوت از نظر اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی را برای تشکیل یک خانواده به هم پیودن می دهد و به همین دلیل، نسبت به دیگر نهادها، با اختلافات بیشتری در درون خود روبه رو است. اختلافات پدیده‏یی است که که از آغاز بشریت وجود داشته و به عنوان یک عامل خطر ساز برای سلامتی ازدواج تعریف شده است(سفیری، محرمی، 1388).

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: مبانی نظری وپیشینه رضایت زناشویی,مبانی نظری رضایت زناشویی,مبانی نظری,رضایت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: