مبانی نظری وپیشینه تحقیق پرداخت الکترونیکی
نوشته شده توسط : علی محمد
مبانی-نظری-وپیشینه-تحقیق-پرداخت-الکترونیکی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق پرداخت الکترونیکی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 64
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
مبانی نظری وپیشینه تحقیق پرداخت الکترونیکی

مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش

پرداخت الکترونیکی
تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک مفهوم گسترده¬ای دارد که در بر گیرنده فعالیت¬هایی نظیر مبادله کالا و خدمات دارای ارزش از طریق یک شبکه رایانه¬ای و از راه دور با وسیله ارتباطی مشخص می¬باشد . برای تجارت الکترونیک تعاریف متنوعی شده است که در تمامی آنها، جنبه¬های اساسی و مشترک به چشم می خورد. در اینجا، به بعضی از این تعاریف پرداخته می¬شود:
• تجارت الکترونیک عبارتست از: خرید، فروش و مبادله کالا و خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت (شامیلا،2003).

• تمام ابعاد و فرایند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند (لین و چانگ لی, 2003).
• به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می¬نماید که از طریق شبکه¬های ارتباطی انجام می¬پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می¬پردازد و کالایی را از طریق وب یا پست الکترونیکی سفارش می¬دهد و نهایتا کالا را تحویل می¬گیرد (شوهانگ، 2001).
• تجارت الکترونیک اجرا و هماهنگی فرایندهای حیاتی سازمان¬های اقتصادی، از قبیل طراحی، تأمین مواد و خدمات، تولید، فروش، اجرای سفارشات، ارایه خدمات از طریق بکارگیری حرفه¬ای رایانه¬ها و فناوری ارتباطات و داده¬های ذخیره شده در رایانه¬ها را بر عهده دارد (کرسپو و همکاران، 2008).
2-2- تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری
دریافت و پرداخت پول و انجام عملیات مالی شرط اولیه برای شکل گیری هر گونه معامله و برقراری ارتباط تجاری می¬باشد و انجام تراکنش های مالی از طریق بانک ها و مؤسسات مالی امکان پذیر است . بنابراین تجارت و بانکداری یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند و لازم و ملزوم هم بوده و به هم وابسته¬اند. در عصر اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات الکترونیکی و مسئله جهانی سازی که شکل جدیدی از بازرگانی بنام تجارت الکترونیک را بوجود آورده، نیاز به یک سیستم بانکی پیشرفته که همگام با این تحولات باشد را ضروری می¬سازد. از طرف دیگر روشهای تجارت الکترونیک برای بانک¬ها فرصت جدیدی ایجاد نموده است که می¬توان از آن جهت ارائه خدمات مالی نوین و ایجاد یک ابزار رقابتی مؤثر، استفاده نمود (سید جوادین، 1384).
2-3- بانکداری الکترونیکی
در دهه گذشته فناوری اطلاعات اثر شگرفی بر صنعت بانکداری داشته است. این امر باعث شده طبیعت ارائه خدمات مالی به مشتریان متحول شده است. بانک¬ها مزایای گوناگونی از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به دست می¬آورند که از آن جمله می توان به هزینه تعاملات کمتر، ارائه خدمات 24 ساعته و افزایش کارایی اشاره کرد (ایراندوست، 1385).
بانکداری الکترونیکی چیست ؟
پدیده بانکداری الکترونیکی یکی از دست آوردهای تجارت الکترونیک محسوب می¬شود. با رشد روز افزون حجم تجارت الکترونیک در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیک پیدا کرده است. به طور کلی بانکداری الکترونیکی به معنی ارائه کلیه خدمات بانکی از جمله نقل و انتقال منابع از طریق یک شبکه ارتباطی عمومی و قابل دسترس رایانه¬ای می¬باشد (ایران دوست، 1385). از مزایای استقرار سیستم بانکداری الکترونیکی می¬توان به¬ امنیت و سرعت، آسان بودن و سادگی، هزینه کم، کاهش اشتباهات انسانی، بهره¬وری و کارآیی، بهبود روابط با مشتریان (ایراندوست ، 1385) و غیره .. اشاره کرد. خدمات بانکی را می¬توان از روش¬های محتلف مانند شبکه¬های مدیریت یافته، صفحات وب، بانکداری اینترنتی، بانکداری خانگی و خدمات مبتنی بر تلویزیون ارائه کرد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: مبانی نظری وپیشینه تحقیق پرداخت الکترونیکی,مبانی نظری پرداخت الکترونیکی,پیشینه تحقیق پرداخت الکترونیکی,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,پرداخت الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: