پاورپوینت پروژه درس انسان طبيعت معماری ، معماري حيوانات و تاثیر آن بر معماری بشر
نوشته شده توسط : علی محمد
پاورپوینت-پروژه-درس-انسان-طبيعت-معماری--معماري-حيوانات-و-تاثیر-آن-بر-معماری-بشر
پاورپوینت پروژه درس انسان طبيعت معماری ، معماري حيوانات و تاثیر آن بر معماری بشر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
AFFPAGECNTحجم فایل: 16555AFFPRODUCTPRICE

بخشی از متن:
عنكبوت ها
اين گروه شامل گونه هايي است كه نخ هاي ابريشم مانند براي ساخت انواع مختلفي از سازه هارا ايجاد مينمايند تله هايي براي شكار، حفاظت از خود ، بسته بندي براي تخم ها يا شكارهايشان.

اما هر گونه اي تار متفاوتي از ديگري براي اين امر مي سازد مثلاًدايره اي،گرد مانند يك لوله‌،مثلثي شكل، قيف مانند و ... . نوع شكل تارها بستگي به آب و هواي منطقه و نوع شكاري كه قرار است به دام بيفتد دارد..

حشراتي كه به صورت دسته جمعي زندگي مي كنند
حشراتي از قبيل مورچه، موريانه، سوسكها وكرم ابريشم در گروه هايي بزرگتر زندگي مي‌كنند و به لانه سازي مي پردازند.
اين گروه هاي بزرگتر از گونه اي از مورچه ها و دهها ميليون اعضاي ديگر وجود دارند. ابتدا، موريانه ها با اجتماعي بيشتر از يك ميليون عضو هستند، سوسكها با 100000 عضو از اين گونه حشرات در گروه هاي هزارتايي. كار كردن در قالب يك تيم آنها را قادر مي سازد كه ساختمان سازي و لانه سازي را در گروه هاي بزرگتر با زمان كوتاهتر انجام دهند.

چرا آنها خانه سازي مي كنند؟
كنترل آب و هوا و سكونت پذيري
با ساختن سازه ها و ساختمان ها توسط جانداران اين اجازه كه بتوانند شرايط آب و هوايي را مطلوب تر و قابل تحمل تر كنند به آنها داده مي شود. به عبارت ديگر ساختمان سازي مي تواند با توانايي كنترل قابل ملاحظه اي كه در محيط وعامل هاي آب و هوايي دارد اتمسفر ملايمتري را ايجاد نمايد. اين ساختمان ها تطابق با آب و هواي محدود را امكان مي دهند.
مصالح ايزوله اي كمك مي نمايند تا دما را كنترل نماييم.استفاده از انرژي خورشيدي وكنترل تهويه اين اجازه را به ما مي دهد كه بتوانيم شرايط پيچيده آب و هوايي نظيرگرما و سرما،رطوبت و ديگر موارد در داخل ساختمان كنترل نماييم.
بالاترين رتبة كنترل آب و هوا با مكانيسم هاي فعال از قبيل شرايط آب و هوايي، مقياس طولي و يا تلفيق مواد صورت مي گيرد. اين گونه مصالح نه تنها از تهويه دهي هوا جلوگيري نمي كند همچنين تكميل سازي مصالح مشخص را در طي ساختمان سازي اعمال مي دارد.

چگونه آنها خانه سازي مي كنند؟
آنچه مسلم است اين است كه جانداران خانه مي سازند تا خود را از شكارچيان و تغييرات آب و هوايي حفظ نمايند.ساختمانها و طرح هاي موجود از محيط خود الهام مي گيرند. پس معلوم است كه نيروهاي بيروني از قبيل جاذبه و كشش فوقاني در اين مرحله نقش بسزايي دارند. در ساختمان سازي هاي وسيعتر، اندازة مصالح بيشتر از مقاومت و ساختمان سازي به طور ناپايداري افزايش مي يابد.
اشكال و طرح هايي كه تنها توسط كاراكتر هر نوعي تطبيق نمي كنند و تحت تاثير عوامل بيروني هستند.

مصالح طبيعي
مواد گرفته شده از محيط در لانة حيوانات به سختي استخوانها، مو، پر و تارهاي عنكبوتي است. متداولترين مواد از گياهاني تشكيل شده كه پارچه‌ي، تنه اي پوشيده از برگ، گل، گِل و علف ها و پوششهاي سبز سبزيجات هستند. در ميان اين مواد معدني نيز در كنار ماسه ها و سنگ هاي صخره اي بسيار كاربرد دارند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: پاورپوینت درس انسان طبيعت معماری,پروژه درس انسان طبيعت معماری,درس انسان طبيعت معماری,معماري حيوانات,تاثیرمعماري حيوانات بر معماری بشر ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: