حسابداری بروس اوراق بهادار به همراه فایل اکسل
نوشته شده توسط : علی محمد
حسابداری-بروس-اوراق-بهادار-به-همراه-فایل-اکسل
حسابداری بروس اوراق بهادار به همراه فایل اکسل
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 121
حجم فایل: 359
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن اصلی :
چکیده:

بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه در کشور ما، محل تلاقی عرضه و تقاضای خریداران و فروشندگان سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. در این میان، سهامداران بالفعل و بالقوه برای اخذ تصمیمات منطقی و مطمئن در مورد خرید، فروش و یا نگهداشت سهام مورد نظر خود به معیاری قابل اتکا نیاز دارند تا بتوانند با استفاده از آن به مقایسه و ارزیابی سهام شرکت ها بپردازند.
این تحقیق به دنبال این است که با بررسی وجود ارتباط و یا عدم وجود ارتباط بین تغییرات اقلام صورت سود و زیان با تغییرات بازده سهام شرکت ها، معیاری قابل اتکا برای تصمیم گیری در اختیار سرمایه گذاران بازار سهام قرار دهد.
لذا فرضیه اصلی تحقیق به شکل زیر تدوین شده است:
بین تغییرات اقلام صورت سود و زیان با بازده سهام ارتباط معناداری وجود دارد.
برای جمع آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه متغیرهای مستقل و وابسته، از سالنامه ها و مجلات منتشره توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران،همچنین گزارشات مجامع عمومی شرکت های پذیرفته در بورس استفاده شده است.
دوره زمانی این تحقیق، دوره زمانی حد فاصل سال های 1379 تا 1383 می باشد. همچنین از مجموع 295 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران (جامعه آماری تحقیق) در سال های مذکور، تعداد 55 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شده است و از اطلاعات صورت سود زیان و بازده سهام آنها جهت آزمون فرضیه تحقیق استفاده شده است.
روش مورد استفاده در این تحقیق قیاسی – استقرایی بوده و جهت آزمون فرضیات از مدل رگرسیون دو متغیره و چند متغیره استفاده شده است.
بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آزمون داده ها، این نتیجه حاصل شد:
بین تغییرات صورت سود و زیان با بازده سهام، ارتباط معناداری وجود ندارد.
به عبارت دیگر فرضیه اصلی تحقیق رد شد.
لذا بر اساس نتایج این تحقیق، نمی توان تغییرات صورت سود و زیان طی سنوات مختلف را به عنوان معیاری قابل اتکا جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران پیشنهاد نمود.

بررسي رابطه اجزاي صورت سود و زيان با بازده سهام در شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

1 ـ1 ـ مقدمه :
سيستم اطلاعات حسابداري امروزه نقش بسيار مهمي در گردش فعاليت‌هاي سازمانها داشته و در مجموعه محيط اقتصادي كشورها وظيفه با اهميت دارند. بسياري از تصميم‌هاي اقتصادي بر اساس اطلاعات حاصل از اين سيستم‌ها اتخاذ مي‌شود، سهم عمده‌اي از مبادلات اوراق بهادار به خريد و فروش سهام شركتها اختصاص دارد كه آن نيز به نوبه خود تحت تأثير ارقام و اطلاعات سيستم‌هاي حسابداري است.
هر گونه تحقيق در زمينه نحوة اثرگذاري اطلاعات حسابداري بر تصميم‌هاي طيف وسيع تصميم‌گيرندگان ذينفع در شركتها به درك بهتر از چگونگي نقش اين اطلاعات و ضرورت افشاي آنها كمك مي‌كند.
براي تشويق افراد به سرمايه‌گذاري به ويژه در سهام شركتها، مي‌بايست بين بازدهي در يك سرمايه‌گذاري تعادل ايجاد نموده‌ لذا ايجاد محيطي مناسب براي سرمايه‌گذاري‌هاي سالم جهت تقويت بازار سرمايه از مهمترين اقداماتي كه مي‌تواند توسط دست‌اندركاران اقتصادي كشور انجام شود. بورس اوراق بهادار يكي از اركان اصلي بازار سرمايه است كه در آن عرضه‌كنندگان و تقاضا‌كنندگان سهام با يكديگر روبه‌رو شده و سهولت مبادله دو گروه را به يكديگر فراهم مي‌كند.
اين تحقيق در صدد آنست كه ارتباط بين اجراي صورت سود و زيان با بازده سهام در شركتهاي پذيرفته شده در بررسي اوراق بهادار تهران مورد بررسي و مطالعه قرار دهد اميد است نتايج تحقيق بتواند راهنماي عملي براي تصميم‌گيرندگان از جمله سرمايه‌گذاران قرار گيرد و راه‌گشاهي براي تحقيقات آتي باشد.
2 ـ1 ـ بيان موضوع :
سرمايه‌گذاران هنگام سرمايه‌گذاري در سهام عادي بايد بررسي‌هاي وسيعي را انجام دهند، به عبارت ديگر آنها بايد عوامل زيادي را هنگام سرمايه‌گذاري مد نظر قرار دهند زيرا آنها نقدترين دارايي خود را به سهام عادي تبديل مي‌كنند. اگر سرمايه‌گذاران بدون توجه به يك سري از عوامل اقدام به سرمايه‌گذاري نمايند، نتايج مطلوبي عايد آنها نخواهد شد و اين موضوع بيشتر در كشورهايي مطرح است كه بورس اوراق بهادار كارائي لازم وجود ندارد. در كشورهايي كه بورس اوراق بهادار كارائي دارد، احتياج به بررسي‌هاي وسيع در مورد اوراق بهادار نيست زيرا قيمت بازار سهام نزديك به ارزش ذاتي (واقعي) آن اوراق است، به عبارت بهتر قيمت بازار سهام، شاخص مناسبي از ارزش واقعي سهام است. بورس اوراق بهادار تهران در حكم يك بازار متشكل تسهيلات لازم را براي خريداران و فروشندگان سهام فراهم مي‌نمايد به نحوي كه آنها بتوانند در هر زمان پول خود را به اوراق بهادار يابالعكس تبديل نمايد. و همچنين اين سازمان تحت شرايطي زمينه تأمين منابع مالي شركت‌هاي پذيرفته شده در آن را فراهم مي‌آورد. از آنجا كه بورس به عنوان سازماني در جهت تجهيز پس‌اندازها و همچنين هدايت پس‌اندازها به طرف سرمايه‌گذاري‌هاي مولد و مفيد به حال جامعه و اقتصاد كشور مطرح مي‌باشد، مطالعه و تحقيق پيرامون اين سازمان از اهميت ويژ‌ه‌اي برخوردار است.
این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word و قابل ویرایش در اختیار شما قرار
می گیرد.
تعداد صفحات : 121

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 




:: برچسب‌ها: تحقیق بروس اوراق بهادار, تحقیق پیرامون بروس اوراق بهادار, دانلود مقاله بروس اوراق بهادار, پایان نامه پیرامون بروس اوراق بهادار, پروژه بروس اوراق بهادار, تحقیق در مورد بروس اوراق بهادار, پایان نامه رشته حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: